Wat vinden jullie de beste software voor fysiotherapeuten? Waarom?

Nieuws over fysiotherapie en de fysiotherapeut Forums Automatisering ICT Hardware Software Internet en Beveiliging Wat vinden jullie de beste software voor fysiotherapeuten? Waarom?

Weergave van 16 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #12786
      Avatar fotoSimon
      Deelnemer

      Ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft de software voor fysiotherapeuten.

      Ik heb zelf geen ervaring (student). Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.

      Bedankt,
      Simon

    • #12820
      Avatar fotoRob
      Sleutelbeheerder
      Saimon wrote
      Ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft de software voor fysiotherapeuten.

      Ik heb zelf geen ervaring (student). Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.

      Bedankt,
      Simon

      Het pakket waar wij in de praktijk mee werken is Intramed .
      Op de website kun je het een en ander nalezen over het programma. Als je contact met ze opneemt en je laat zien wat jij nu al met je PC doet, kunnen ze je wellicht een demo toesturen. ;)

    • #12821
      Avatar fotoFrans
      Deelnemer

      Een ander software pakket, welke zeer eenvoudig in gebruik is, is fysior. Op hun site kan je meer informatie hierover vinden (zie – link –).

    • #12822
      Avatar fotoBen
      Deelnemer

      Verder heb ik nog een tijd gewerkt met RAAM.
      Wat goed daarvan is, is de verslagleggingsmodule, die is beter en overzichtelijker dan INtraMed, waar ik nu mee werk.

      Verder was het programma tot 2003 vollop in ontwikkeling, ik weet niet hoe het er nu voor staat.

      Ben

    • #12823
      Avatar fotoTineke
      Deelnemer

      Wij hebben gisteren voor het eerst via Fysior gedeclareerd. Dit werk helemaal goed!

    • #12824
      Avatar fotosysben
      Deelnemer

      Ik gebruik Edevop van IGCN
      werkt als een speer, kost 100 euro incl. BTW en biedt je veel waar voor je geld
      Je kan een 30 dagen versie downloaden op – link –
      na 30 dagen bel je, krijg je direct codes voor jaaractivering van het programma en volgt de factuur de volgende dag.
      zeer betrokken helpdesk die je bijna dag en nacht te woord staan.
      <span class=’smallblacktext’>[ Bijgewerkt do 09 feb 2006, 10:45 ]</span>

    • #12825
      Avatar fotoLindsey
      Deelnemer

      Wij gebruiken Raam, en ben er niet over te spreken.

    • #12826
      Avatar fotopfaas
      Deelnemer

      Als ICT student doe ik nu onderzoek naar ICT in de zorg in speciaal met betrekking tot paramedici.

      Ik doe onderzoek voor het neerzetten van een dynamische applicatie welke gebruikt kan worden voor het volgens van een heel traject welke door de client wordt doorlopen. Dit in combinatie met het landelijk EPD.

      Nu vraag ik me af: wat mis je in de huidige applicatie of wat zou je graag anders zien??

    • #12827
      Avatar fotoRob
      Sleutelbeheerder
      pfaas wrote

      Als ICT student doe ik nu onderzoek naar ICT in de zorg in speciaal met betrekking tot paramedici.

      Ik doe onderzoek voor het neerzetten van een dynamische applicatie welke gebruikt kan worden voor het volgens van een heel traject welke door de client wordt doorlopen. Dit in combinatie met het landelijk EPD.

      Nu vraag ik me af: wat mis je in de huidige applicatie of wat zou je graag anders zien??

      Ik zou graag meer gekoppeld willen zien

      Wensenlijstje:

      • Agendafunctie op de praktijkwebsite
      • Mogelijkheid tot inschrijven via website
      • Tevredenheidsenquete via website
      • Inlogmogelijkheid voor medebehandelaars zoals huisarts (automatische gekoppeld)
      • E-mailnotificaties
      • Cliëntvolgsysteem
      • 1 systeem wat allesomvattend is (boekhouding, communicatie, dossiervorming)
      • Uitgebreide statistiekfuncties
      • Exportmogelijkheid van data voor wetenschappelijk onderzoek
      • Opslagmogelijkheid voor documenten, foto´s, video´s etc.
      • Via het web te benaderen
      • En eigenlijk nog veel meer……

      Een goede applicatie is erg snel en gebruikersvriendelijk, vraagt niet herhaaldelijk om dezelfde informatie en neemt werk uit handen.

    • #12828
      Avatar fotopfaas
      Deelnemer

      Hoe bedoel je: mogelijkheid tot inschrijven via website?? Een soort forum functie of??

    • #12829
      Avatar fotoRob
      Sleutelbeheerder

      Nieuwe patiënten zouden zich via de praktijkwebsite in kunnen schrijven.
      Denk aan NAW-gegevens, ziektekostenverzekering, e-mail voor mailnotificaties en inschrijven voor een nieuwsbrief.

      Gegevens die de patiënt nu tijdens het eerste bezoek aan de fysiotherapeut of een secretaresse moet doorgeven. Deze kunnen worden opgeroepen en (na goedkeuren) definitief worden opgenomen in de administratie.

      Het inschrijven kan interactief gebeuren. Wellicht kan het systeem kan al een inventarisatie maken van de klachten, mogelijk gevolgd door een eerste advies.

      Geen forumfunctie dus.

    • #12830
      Avatar fotoWalter Dool
      Deelnemer

      Beste Rob,
      Met een goede site kom je met deze wensen al een heel eind; niet geintegreerd in je pakket uiteraard, maar wel met alle functies
      GRoeten

      Walter

    • #12831
      Avatar fotopfaas
      Deelnemer

      En wat als dit wel aan te bieden is in combinatie met het pakket. Dat er een administratie/informatie systeem is waarin gepland, gecommuniceerd, documenteerd etc. kan worden en daarnaast nog de mogelijkheid biedt om via de site een aantal gegevens in te voeren?

      Dan komen clienten op de website van hun zorgverlener, voeren een aantal gegevens in. De client komt dan daadwerkelijk fysiek bij de zorgverlener, deze controleert het BSN van de client en controleert de gegevens waarna het consult kan beginnen op basis van de eerder ingevoerde gegevens.

      Alleen geregistreerde patienten hebben toegang tot die site.

      Zou dit een mooie toevoeging zijn?
      de voordelen die ik als ICTer zie zijn:
      -minder administratie (alleen controle)
      -betere voorbereiding op consult
      -minder telefoontjes (door een verder geautomatiseerd afsprakensysteem)

      mogelijk nadelen
      -afhankelijkheid van het systeem (moet een garantie van 100% beschikbaarheid)
      -technische complexiteit zal (zeker in het begin) tot verwarring kunnen leiden
      -?

      Dit valt denk ik meer te beschouwen als een wens dan als een werkelijk gemis in het huidige systeem?

      Wat ik me ook afvraag en waar ik maar weinig op internet over kan vinden, is de meldingsplicht. Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) zijn instanties verplicht om te melden wanneer er persoonsgegevens worden verwerkt. Ik heb niet kunnen ontdekken dat er uitzonderingen op deze wet zijn gemaakt voor zorg (afgezien van noodgevallen).

      Hoe vind die melding op dit moment plaats? Zou dit ook geautomatiseerd kunnen?

    • #12832
      Avatar fotoLindsey
      Deelnemer

      Wat ik heel erg mis, is een goede communicatie bij de helpdesk die ons zouden moeten helpen.
      Wij gebruiken raam, en hebben niets anders dan foutmeldingen, maar hier word niets mee gedaan door Raam.
      Bij het telefonisch contact kom je nog niet veel verder, en de terugbel afspraken, houden ze zich vaak niet aan.

    • #12833
      Avatar fotoWalter Dool
      Deelnemer

      Voor Raam is mijn 1 optie: opzeggen en weg wezen

    • #12834
      Avatar fotoRob
      Sleutelbeheerder
      W.Dool wrote

      Voor Raam is mijn 1 optie: opzeggen en weg wezen

      Heb jij ervaringen met RAAM?
      Heb je ervaringen met overstappen?
      Kun je het advies verder onderbouwen?

    • #12835
      Avatar fotoLindsey
      Deelnemer

      Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, we hebben een ontzettend groot patientenbestand.

      Wat voor programma raad jij aan om mee te gaan werken dan? En wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Weergave van 16 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.