Ongemakkelijke keuze bij no-shows

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #22159
      Avatar fotoAdriana
      Deelnemer

      Het zou mijn verhaal kunnen zijn! Ook in loondienst. En het gaat mij niet zozeer om de gemiste inkomsten alswel om mijn tijd die ik inderdaad voor een ander had kunnen gebruiken en om het principe, de laksheid van de mensen. Ik had ook al gedacht aan het instellen van een wachttijd bij niet tijdig afzeggen of nog erger niet afbellen, van bv 2 weken, maar als ik afwezig ben plant baas of collega die cliënt gewoon weer in. Dus dat wordt praktisch lastig want dan moet je ze weer gaan opbellen om de afspraak te veranderen. Ik wil nog in overleg met de bazin ( de vrouw van de baas, doet de administratie) want ik denk dat het niet zomaar mag als je in loondienst zit en je stuurt cliënten een rekening. Ondertussen is jouw vraag bijna een jaar geleden, heb je al een redelijke oplossing?

    • #22160
      Avatar fotoBaasMons
      Deelnemer

      Hey Adriana,

      Nou, ik ben van werkgever geswitched naar ZZPer, dit geeft wat kalmte, te meer omdat ik nu die gesprekken vanuit een andere hoek kan voeren, iets meer grip heb op het verloop en autonomie heb.

      ook zijn er situaties waarin meer begrip ontstaat en je ook wel nuances ziet, maar de strijd is nog niet gestreden. en het gesprek gaat door. als je wil kunnen we wel een keer bellen, beetje brainstormen.

      mvg

      Bas

    • #22162
      Avatar fotoAdriana
      Deelnemer

      Hai Bas,
      (Ik bleek via de mail gereageerd te hebben, wat dus niet hier voor oa jou te lezen was 😉)
      Kopie vd mail:
      Hai, dank voor je snelle en persoonlijke antwoord!
      Ik heb een mail naar de bazin gestuurd. Had haar al een paar keer er over aan willen spreken maar dan was ze net steeds weer weg.
      En misschien ook handiger op schrift dan kan ze er rustig met haar man over nadenken. Heb nog geen antwoord gekregen.
      Ik ben 55 en word steeds slechter ziend dus ik hoop dat ik het nog even volhoud daar en ga dus niet naar ZZP switchen.
      Ik ben blij dat het voor jou nu wat comfortabeler is.
      En inderdaad de ene situatie is de andere niet en ik ben best flexibel, maar er zijn er bij die stelselmatig te laat of helemaal niet afbellen.
      Ik ga denk ik ook eens informeren bij FDV want ik weet ook niet of ik überhaupt als werknemer particuliere rekeningen mag sturen.
      En als de baas zegt nee het mag niet houdt het ook op vrees ik.
      Dat is het nadeel van in loondienst werken dan.
      Bedankt voor je aanbod om te bellen.
      Ik laat je wel weten wat het antwoord van de baas is.
      Zal sowieso een gesprekspunt blijven met patiënten vrees ik…
      Fijne avond of goed begin van de nieuwe dag.
      Bazin heeft ondertussen geantwoord dat ze er tijdens mijn 2 weken vakantie over na willen denken.

      Groet, Adriana

    • #22295
      Avatar fotoBaasMons
      Deelnemer

      En? heb je al antwoord? ik ben benieuwd.

      Ik kan me voorstellen dat als je in loondienst bent voor een vast uurloon dat je werkgever het debiteurenbeleid zelf hanteert met het oog op een stukje coulance en klantvriendelijkheid. werk je op omzetbasis vind ik dat je uit principe inspraak moet kunnen onderhandelen over hoe hier mee omgegaan dient te worden.

      Een voorbeeld kan zijn dat een niet nagekomen afspraak die hij NIET in rekening wil brengen, wel gewoon aan jou uitbetaald word. zo draagt zij als werkgever zelf de kosten voor haar beslissing om niet over te gaan tot het sturen van een rekening

      mvg,

      Bas

    • #22298
      Avatar fotoAdriana
      Deelnemer

      Ha Bas,
      Bedankt voor je interesse.
      Ik werk op omzetbasis.
      Heb nu toevallig vandaag 3 no shows vd 8 klanten en de dag is nog niet om!
      Ik mag de no shows doorgeven aan de bazin en deze worden dan doorbetaald.
      Tevens geef ik al mijn klanten een briefje dat bij ontijdig afzeggen of zonder bericht niet komen er een wachttijd van 2 weken is voordat ze een nieuwe afspraak krijgen.
      Het is niet echt bevredigend want in de praktijk strijk ik dan toch wel weer eens met mijn hand over mijn hart, maar ja dat is dan mijn eigen schuld 😉.
      Fijne dag nog!

      Groeten Adri

    • #22299
      Avatar fotoAdriana
      Deelnemer

      Ha Bas,
      Bedankt voor je interesse.
      Ik werk op omzetbasis.
      Heb nu toevallig vandaag 3 no shows vd 8 klanten en de dag is nog niet om!
      Ik mag de no shows doorgeven aan de bazin en deze worden dan doorbetaald.
      Tevens geef ik al mijn klanten een briefje dat bij ontijdig afzeggen of zonder bericht niet komen er een wachttijd van 2 weken is voordat ze een nieuwe afspraak krijgen.
      Het is niet echt bevredigend want in de praktijk strijk ik dan toch wel weer eens met mijn hand over mijn hart, maar ja dat is dan mijn eigen schuld 😉.
      Fijne dag nog!

      Groeten Adri

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.