2 prestatiecodes op 1 regel

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #12406

      Beste collega’s,

      De nieuwe agendawizzard maakt het mogelijk om 2 prestatiecodes (b.v. 1850 en 1860) op 1 agendaregel in te voeren.
      Nu meen ik te weten dat dit bij het declareren fout gaat en daarom voerde ik altijd een patiënt tweemaal in bij de agenda met per keer1 prestatiecode.
      IM helpdesk zegt dathet zorgverzekeraarafhankelijk is of dit fout gaat met declareren.
      Wie weet hier iets meer van?

      Met collegiale groeten,
      Peter van der Salm.

    • #12442
      Avatar fotoMarcel
      Deelnemer

      Je kunt toch gewoon 1e en 2e pres.code invoeren in IM, bij ons gaat dat goed / enige is dat er dan wel 2 zittingen op 1 dag worden gedeclareerd.

    • #12443
      Avatar fotoarija
      Deelnemer

      Ook in onze praktijk gaat het goed. Alleen toch ook nu ziet het ZX dit als 2 behandelingen…Da’s nou weer jammer.
      Groetjes Arija

    • #12444

      Oh, mijn vraag was of dit nu technisch goed afgehandeld kan worden indien 2 prestatiecodes op 1 declaratieregel staan i.p.v. op 2. regels.
      Het kan toch niet zo zijn dat een zorgverzekeraar dit als 2 zittingen ziet?
      Dat zou ik eerder verwachten bij 2 declartieregels.
      En dat sommige zorgverzekeraars de prestatiecode screening als een zitting tellen, staat daar toch los van?

      Met collegiale groeten,
      Peter van der Salm.

    • #12445
      Avatar fotoMoi
      Deelnemer

      mijn ervaring is ook dat dit gewoon kan. Declaraties op deze manier gewoon vergoed gekregen.
      Gr. Fleur (adm. medew.)

    • #12446

      Dank voor alle reacties.

      Blijft echter het probleem van de huidige wizzard bij de agenda-invoering van patienten.
      Keer op keer maken we de fout door automatisch door te enteren waardoor een verkeerde patient (met dezelfde achternaam) ingevoerd wordt.
      Wat mij betreft zo snel mogelijk bij een volgende update over naar de oude situatie.

      Met collegiale groeten,
      Peter van der Salm.

    • #12447
      Avatar fotoarija
      Deelnemer

      Beste allemaal.

      Ondertussen gaat het op 1 regel invullen van 1850 en 1860 ook bij verschillende verzekeringsmaatschappijen ‘mis’ en zijn wij weer teruggegaan naar de 2 regels!

      Groetjes Arija

    • #12448

      Kun je wat gedetailleerder zijn Arija?

      Met collegiale groeten,
      Peter van der Salm.

    • #12449
      Avatar fotoMoi
      Deelnemer

      Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 2 maanden met declareren op deze manier geen afwijzingen op deze code (op 1 regel ingediend) heb ontvangen……

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.