VAR-verklaring
Nieuws over fysiotherapie en de fysiotherapeut › Forums › Overige onderwepen/algemeen › Overige onderwerpen/algemeen › VAR-verklaring
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door
Hans van Mourik.
- AuteurBerichten
- 11/06/2010 om 19:41 #6143
Patrick77DeelnemerBeste collega’s,
Sinds 1 jaar heb ik een kleine eigen praktijk naast mijn dienstverband bij een ziekenhuis. Nu heb ik onlangs aangifte gedaan van mijn neveninkomsten en toen kwam ik tijdens wat googelen (naar fiscale onderwerpen) tegen of ik beschik over een VAR-verklaring.
Mijn vraag is: is deze ‘verplicht’ voor het gedeelte dat ik zelfstandig uitvoer ? Of is het wenselijk om beide gescheiden te houden (loondienst en zelfstandig gedeelte)
- 13/06/2010 om 15:08 #6418
Hans van MourikDeelnemerPatrick,
Werk je voor een één opdrachtgever (bv arbo dienst) in je eigen praktijk of komen er meerdere patiënten. In het laatste geval hoef je voor een behandeling geen VAR bij de belastingdienst aan te vragen. Heb je geen opdrachtgever dan zal er dus ook niet om gevraagd worden.
Voor je dienstverband in het ziekenhuis is er loondienstbetrekking dat zal wel duidelijk zijn.
– link –Wel is het handig om een actieve boekhouder te raadplegen. Informeer naar de prijs en referenties. Omdat je een praktijk hebt (ook al is hij klein), zijn er allerlei belastingtechnische regels waar je als ondernemer voordeel uit kan halen. Ik heb 4 bedrijven die uiteindelijk op dat éne mooie aangifte formulier binnenkomt.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.




