Consument ergert zich aan vergoeding ziektekosten

16

Ruim een kwart van de verzekerden, 27 procent, ergert zich aan de vergoeding van hun ziektekostenverzekering. Ze vinden die tegenvallen. Nog eens negentien procent is ontevreden over de declaratieafhandeling en negen procent vindt dat zorgverzekeraars veel fouten maken in hun administratie. Dat meldt Independer.nl vrijdag op basis van onderzoek onder ruim achttienhonderd bezoekers van de website.

- tekst gaat verder na deze advertentie -


FysioVacature, de vacaturesite voor de fysiotherapeut

Consumenten ergerden zich het meest aan de beperkte vergoeding van met name alternatieve geneeswijzen en tandartskosten. Kosten blijken niet gedekt wanneer consumenten dat wel hadden verwacht of de polisvoorwaarden zijn er niet duidelijk over.

Een andere bron van irritatie is de declaratieafhandeling. Consumenten noemden regelmatig dat verzekeraars declaraties traag uitkeerden en veel fouten maakten. Wijzigingen worden volgens de ondervraagden niet of pas laat verwerkt, polissen zijn niet correct opgemaakt en met betalingen zou ook het nodige mis gaan.

Uit het onderzoek blijkt dat twaalf procent van de verzekerden van plan is naar een andere zorgverzekeraar over te stappen. Vier procent geeft aan zeker te veranderen en acht procent is dit zeer waarschijnlijk van plan. Vorig jaar is 4,5 procent daadwerkelijk overgestapt. De hoge premie en een betere dekking zijn de meest genoemde redenen om te willen stoppen.

Bron: FysiotherapieVergoeding

2 REACTIES

  1. De Aanvullende Verzekeringen zijn in feite schadeverzekeringen tewijl de klant nogal eens denkt dat hiervoor dezelfde -soepele- spelregels gelden als voor de Hoofdverzekering.

    Voor dit jaar wordt verwacht dat zo’n 4-5 % van de verzekerden zullen overstappen.
    Geleidelijk is een keuzevermoeidheid ontstaan.

    Peter van der Salm.

  2. Zou het ook kunnen dat een groot aantal verzekerden nog steeds niet weten waarvoor men wel en niet verzekerd is? Ik kom nog regelmatig patienten tegen die in de veronderstelling zijn dat men “onbeperkt” verzekerd is “ja ik krijg alles vergoed”, terwijl na controle blijkt dat men maar 7 of 8 behandelingen heeft. Daarbij kan ik mij de keuzevermoeidheid ook voorstellen met dit woud van verzekeringen. Men ziet door de bomen het bos niet meer……

Reacties zijn gesloten.