[peiling] Nieuwe Logo, mooi of niet mooi
Nieuws over fysiotherapie en de fysiotherapeut › Forums › KNGF › Algemeen (KNGF) › [peiling] Nieuwe Logo, mooi of niet mooi
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 1 maand geleden door Davita.
- AuteurBerichten
- 15/11/2008 om 09:04 #8572RobSleutelbeheerder
Sinds vandaag presenteert het KNGF het nieuwe logo voor fysiotherapeuten.
De website fysiotherapie.nl wordt vervangen door defysiotherapeut.comHet logo kunt u hieronder zien, ook mag u aangeven wat u van het logo vindt.
- 15/11/2008 om 09:31 #8623Edwin de RaaijDeelnemer
Ik hou wel van een abstract logo. Maar ik ben dan ook wat bevooroordeeld. Ons logo van Fysiometrics past kennelijk in een trend. Daar mag het KNGF best op meeliften……….. ;)
® - 15/11/2008 om 10:38 #8624PaulDeelnemer
Ik had liever gezien dat het voor de consument herkenbaar bleef.
Ik snap wel dat ze mee willen gaan met de tijd, maar de consument moet een logo kunnen herkennen. Hoe herkenbaarder een logo is (in veel gevallen lang bestaand) hoe betroubaarder de consument het product acht. - 15/11/2008 om 10:58 #8625T. SchambergenDeelnemer
ik durf eigenlijk niet te vragen naar de kosten voor hetontwerpen van dit ingenieus logo. Zonde van het geld, maar uiteraard ook weer goed bedacht, alle praktijken moeten hun gevel updaten, postpapier aanpassen, kortom de KNGF winkel draait op volle toeren. Ik ben nogal nostalgisch ingesteld en hecht niet zoveel waarde aan logo’s van mij had het bij het oude mogen blijven….
- 15/11/2008 om 11:03 #8626cdamiaansDeelnemer
Als “Leven is bewegen” het motto is , dan is dit een abstract stilleven van een paar stippen. Niets herkenbaars en dus weggegooid geld. Komt nog bij dat we nu 2 logo’s hebben, de registerfysiotherapeut en de “stippenfysiotherapeut”??. Niet duidelijk voor de consument.
Overigens vind ik het logo van Edwin (fysiometrics) wel mooi, zit in mijn optiek meer beweging in :) - 15/11/2008 om 11:09 #8627S. de CocqDeelnemer
Ik vindt Edwin’s logo mooieri maar kan mij wel vinden in dit nieuwe logo. (warme kleuren) Alleen zou ik erachter zetten fysiotherapie.nl i.p.v. de fysiotherapeut en het internetadres gewoon fysiotherapie.nl laten. Herkenbaar en simpel. Waarom nou weer defysiotherapeut.com? Gaan we ‘internationaal’ met een Nederlandse naam? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde boven fysiotherapie.nl?
- 15/11/2008 om 11:36 #8628RobSleutelbeheerder
Volgens mij wilden ze ook wel voor defysiotherapeut.nl gaan. Deze naam is echter al sinds 2001 elders geregistreerd ;)
Met een kleine aanpassing moet het wel mogelijk zijn om wat beweging te suggereren toch? - 15/11/2008 om 12:18 #8629Arie GroeneveltDeelnemer
Smaken verschillen, maar ik vind het nieuwe logo niet mooi en aansprekend. Een Logo moet vertrouwen geven en herkenbaar zijn. De grootste en bekendste merken en logo’s zijn al decenia vrijwel onveranderd (AH, NS, Philips). Het feit dat we nu weer van huisstijl veranderen is geen goed teken. Ik vraag me af wat dit allemaal weer gekost heeft. Het gaat het KNGF in ieder geval weer geld opleveren, als iedereen zijn postpapier weer gaat veranderen en dat via het KNGF gaat aankopen.
Laten we verstandig zijn en dit maar eens boycotten. - 15/11/2008 om 17:00 #8630Theo CornelissenDeelnemer
Ik vind in ieder geval, dat het nieuwe logo in één oogopslag duidelijk maakt , dat het om de Fysiotherapeut gaat. Bij het vorige logo stond Fysiotherapie in kleine lettertjes onder KNGF.
groeten,
Theo
- 15/11/2008 om 23:11 #8631pwharinckDeelnemer
Nu zie ik het!
Het zijn geen ballen.
Het zijn ‘triggerpionts’groet,
Peter;)
- 19/11/2008 om 01:17 #863250015Deelnemer
Enquete tot nu toe: bijna 75 % niet mooi.!!! De vraag of het mooi is of niet is niet relevant. Geeft het enige directe associatie met het vak ? Neen. Mijn eerste indruk was een sterk Fortis gevoel, los zand dat op het punt staat uiteen te vallen. Het verlaten van de oude vertrouwde driehoek was al een kolossale fout vervolgens het verlaten van de vertrouwde kleurstelling. Van paars gingen we over op turkoise-groen, alle naamborden etc. vervangen. Maar nog steeds zijn de patienten er niet aan gewend. Je mag met je logo best met de tijd meegaan maar om de paar jaar een totaal ander imago uitstralen is fnuikend. Wel een goed voorbeeld van regelmatige aanpassing is het logo van Shell iedere keer wat moderner maar steeds 100% Shell. Misschien is het een idee om dergelijke ingrijpende beslissingen aan alle leden voor te leggen en niet de hersenspinsels van één ontwerpbureau te volgen. Van mij mag het meteen de prullenbak in.
- 19/11/2008 om 07:24 #8633Joop GerretseDeelnemer
Beeldmerk spreekt mij niet aan, is te abstract, te nietszeggend. Het is toch te zot voor woorden dat je de uitleg (“de Fysiotherapeut”) ernaast moet zetten????
Groet, Joop
- 23/11/2008 om 09:09 #8634benrobDeelnemer
Hebben we de transformatie gehad van wervels naar stenen, nu is de betrouwbaar uitziende driehoek met stevige basis vervangen door een onevenwichtig ballenplan.
Als MTer heb ik eigenlijk niks met die hotstones; de op elkaar gestapelde probleem actoren hebben niets te maken met iets wat duidt op ons vak. Ook de vorm is niet lichaamseigen. Ze tonen hardheid en on-regelmaat uit.
En dan zitten we nu met een verdwaasde kleurencombinatie (aarde i.p.v. groen) in een gedrongen stippen of ballen patroon, waarbij de stip rechtsboven loodzwaar overkomt en de kleine bal links in geen drukletter te vinden is (ouderwetse schrijftaal met kroontjespen) en een missing balletje aan de onderkant om de F een langer pootje te geven. Er zit geen evenwicht in en ook geen beweging. Daarbij dekt het de lading van de vereniging niet meer omdat fysiotherapie wel alle verbijzonderingen op de markt heeft gebracht en de fysiotherapeut daar een onderdeel van is. - 23/11/2008 om 09:48 #8635Frank KlompDeelnemer
Erg jammer dat er een lidwoord is toegevoegd en dat het niet internationaal is.
Vooruitziende blik van Rob D. die het waarschijnlijk prima vindt passen bij het praktijkadres.
Vorig jaar had het KNGF € 600.000.- over; ik had gevraagd of de contributie omlaag kon. Maar je kunt ook ‘ leuke dingen’ doen met dat geld.
In de (regio)-AV toch maar eens vragen wat dat gekost heeft; kan me van het vorige logo herinneren dat het ontwerpen alleen al 60.000 gulden? kostte.
Is er ook een peiling tav. het motto: Leven is bewegen; wat vinden jullie daar van?Groet,
Frank - 23/11/2008 om 12:56 #8636MarielleDeelnemer
Het logo van fysiometrics heeft nog iets herkenbaars, een ruggengraat, en het suggereert beweging. Deze bollen doen ook mij aan Fortis denken bovendien vind ik de kleuren niet erg gelukkig gekozen, over een paar jaar ziet dit er hopeloos ouderwets uit. Verandering van een logo is prima maar doe het dan, zoals hierboven ook al werd aangegeven, subtiel zoals Shell dit doet.
- 23/11/2008 om 16:48 #8637Wieto MeiborgDeelnemer
Retro is misschien “in”, maar dit Logo is wat mij betreft een verschrikking. Waarom laten we die bollen niet gelijk helemaal weg? “De Fysiotherapeut” alleen met een herkenbaar lettertype doet het toch?
- 23/11/2008 om 16:53 #8638Wieto MeiborgDeelnemer
Ik ben ook van mening dat je niet teveel en vooral niet te vaak aan een bestaand logo moet knutselen.
En als het dan toch nodig is (waarom is geloof ik niemand duidelijk),
is retro wel “in”, maar dit logo ziet er toch niet uit?Die nietszeggende bollen kunnen toch gelijk weggelaten worden?
“De Fysiotherapeut” alleen is toch herkenbaar genoeg, mits het lettertype past? - 24/11/2008 om 22:44 #8639Frank KlompDeelnemer
Kijk ook eens bij Eneco Groet, Frank(link aangepast door beheerder)
- 26/11/2008 om 23:05 #8640pwharinckDeelnemer
Balle in me buik Link naar de songtekst
- 30/11/2008 om 16:25 #8641zwaantinaDeelnemer
Ik sluit me aan bij de rest, het is allemaal veel te abstract, ik zie er geen beweging in en helemaal niet de bewegende mens waar het natuurlijk allemaal om draait. Het oude logo voldeed volgens mij nog goed. Elke verandering is geen verbetering, moet je maar denken. Ik hoop niet dat er al te veel geld aan is gespendeerd, dan is het dit keer echt weggegooid geld. Kun je beter besteden aan een goede pr voor ons vak. Groeten, Anja Eefting, 1e lijns kinder- en reguliere fysiotherapeute
- 13/12/2008 om 14:44 #8642DavitaDeelnemer
Ik weet niet wie dit bedacht heeft maar het lijkt verdacht veel op Fortis en NPI en Eneco.
Allemaal dezelfde ballen. alleen op een andere plaats. Waarschijnlijk hetzelfde bureau.
Je geeft daar een opdracht even husselen en ja daar is uw LOGO. Kosten??????
Ze weten daar cast dat we een probleem hebben met onze identiteit.
Dat bewijst dit LOGO maar weer eens.
Groeten
Davita
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.