NZa: Zorgverzekeraar moet klant beter informeren

13

Verzekeraars mogen alleen spreken van 100 procent vergoeding als daarop geen enkele uitzondering is. Consumenten worden anders op het verkeerde been gezet. Ook moeten call centers van verzekeraars klanten beter informeren. De NZa heeft afgelopen mei een meldpunt geopend waar in korte tijd 281 klachten binnenkwamen. De NZa heeft de verzekeraars per brief tot verbetering gemaand.

- tekst gaat verder na deze advertentie -


FysioVacature, de vacaturesite voor de fysiotherapeut

De NZa hecht grote waarde aan eerlijke en volledige informatie, aangezien de consument afhankelijk is van die informatie bij het maken van een keuze voor een zorgverzekering. Met een aantal verzekeraars heeft de NZa klachten over de informatieverstrekking besproken. De betrokken verzekeraars hebben te kennen gegeven dat zij aan de klachten tegemoet komen en dat de betrokken klanten de rekening alsnog volledig vergoed krijgen.

De NZa heeft naar aanleiding van de klachten tevens de vergoedingsoverzichten van alle verzekeraars onderzocht. Het onderzoek richtte zich naast de vergoedingsoverzichten van de aanvullende tandartsverzekeringen op vijf andere veelvoorkomende verstrekkingen (alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, plastische chirurgie, verloskundigenzorg/kraamzorg en buitenland). De overzichten hiervan waren op enkele uitzonderingen na op orde.

Bron: ZN.nl