VECOZO heeft te maken met een enorme belasting van de COV module, waardoor er soms storingen of vertragingen ontstaan.
De afgelopen week bijvoorbeeld hebben we te maken gehad met een stijging van 21.2% van het aantal uitgaande COV verzoeken. Dit komt neer op een totaal van 97.8 miljoen uitgaande COV verzoeken. Vecozo werkt hard aan een verdere uitbreiding van het netwerk. Naar verwachting zal dat voor het einde van dit jaar zijn opgelost.
Bron: VECOZO
Daar kon je natuurlijk op wachten. Door een aantal grote verzekeraars wordt het debiteurenrisico van niet-verzekerde patiënten bij de therapeuten gelegd. Dit betekent feitelijk dat je voor iedere behandeling een COV zou moeten doen. Dit wordt dus volgend jaar elke dag rond een uur of acht ‘s morgens helemaal spitsuur bij Vecozo, wanneer een paar duizend praktijken voor hun patiënten van die dag een COV komen doen.
Zou het netwerk daar wel op berekend zijn?
Joop,
wij zijn naturlijk enrom blij met de COV. Ik check al tijden elke patiënt tijdens de intake. Ik denk dat dat de enige effectieve methode is om de COV toe te passen. Als je namelijk later doet dan heb je al verwijzingen aangemaakt met de eventueel foute verzekeringsgegevens.
Ik denk dus dat het wel los zal lopen met de spits in COV land. Ruud
Hoi Ruud,
Alleen checken tijdens de intake is niet meer voldoende. Het kan immers gebeuren dat een patiënt de premie voor zijn AV een tijdje niet betaalt, en daardoor niet (meer) verzekerd is. Een verzekeraar als Agis legt in dat geval het debiteurenrisico bij jou. Door Agis wordt dan ook aangeraden voor *elke behandeling* (!) een controle op verzekeringsrecht te doen.
Zelf heb ik er in ieder geval geen enkele last meer van. Vanaf 01-01-06 heb ik geen contracten meer, en gaat elke rekening via Infomedics naar de patiënt.
Prettige dagen gewenst.
Groet, Joop