Fysiotherapeut wil uit wurggreep verzekeraar

92

Bijna de helft van de fysiotherapeuten overweegt in de toekomst geen contracten meer met zorgverzekeraars te sluiten. Dit komt naar voren uit een enquête van beroepsorganisatie KNGF onder drieduizend fysiotherapeuten.

- tekst gaat verder na deze advertentie -


FysioVacature, de vacaturesite voor de fysiotherapeut

fysio uitgeknepen

Van de respondenten is 80 procent ontevreden over de gesloten overeenkomsten met de zorgverzekeraars. Deze onvrede richt zich met name op het tarief en de hoge administratieve lasten die de verzekeraars de fysiotherapeuten opleggen. Irritatie is er ook over de bemoeienis van zorgverzekeraars met kwaliteit. Verzekeraars stellen bij veel contracten deelname aan de Fysio Prestatie Monitor (FPM) verplicht. Volgens veel fysiotherapeuten is de monitor een papieren tijger die niets zegt over de werkelijke kwaliteit. Om al deze redenen denkt 45 procent van de respondenten er serieus over na om in de toekomst geheel of gedeeltelijke contractvrij te gaan werken.

Bron: FysioNet/Skipr

1 REACTIE

  1. Had de laatste 3 jaren van mijn praktijk, die ik daarna zelf stilgelegd heb, zonder contract met welke zorgverzekeraar dan ook voortgezet.
    Probleem kwamen voornamelijk vanuit de financiële hoek met name: moest(terwijl ik zelf daartoe niet verplicht was) de cliënt zelf op de hoogte brengen een 10-20% in het aandeel van de verzekering zelf te moeten aanvullen en dat de zorgverzekering het resterende deel zou betalen.(is dit geen oneerlijke concurrentie?)

    DAARMEDE TE HANDELEN VOLGENS HET CONCEPT MARKTWERKING(IN DIT GEVAL ONEERLIJKE WERKING!) IS LOUTER JE EIGEN PRAKTIJKBEËINDIGING AANKONDIGEN

    DAT DE ZORGVERZEKERAAR ENERZIJDS JE IN DE STEEDS KNELLENDE WURGGREEP HOUDT, IS ANDERZIJDS EEN POGING ZONDER AL DIE REGELTJES VAN DE ZORGVERZEKERAAR ONTSPANNEND WERKEN MAAR DOOR ONGELIJKE “MARKTWERKING” FINANCIEEL GEZIEN EEN DEBACLE.

    UITEINDELIJK WORDT JE DAN HET “UITHANGBORD” VAN EEN ANDERE PRAKTIJK

    DE GROTE FOUT DIE DE OVERHEID HIERMEE GEMAAKT HEEFT IS;
    1)ze jagen de cliënt van het kastje naar de muur, tijdrovend en daardoor achterhaald.
    2)in plaats dat de zorg binnen bereik in afstand, vertrouwen van de cliënt staat, komt deze juist hiervan verwijderd(wat m.i. ook de bedoeling is in management-oogpunt, en waarvan men heden inmiddels wel teruggekomen is!)
    3)van kleinschaligheid naar grootschaligheid, heeft de overheid alleen maar naar toegewerkt!
    4)zorgmarktwerking is door toenemende bemoeienis van zorgverzekeraar een grote farce geworden.
    5)de rekening die uiteindelijk naar de cliënt gepresenteerd wordt met al die tussenpersonen, die hierover ook nog wat te melden hebben
    6)overheid denkt nu geld over te hebben, maar de cliënt is-nog-niet-behandeld?
    6)in de VS, die wij zo nodig door toedoen van deze regering, waarin HOOGERVORST als zorgminister diende, moesten kopiëren , is gebleken, dat DE GEZONDHEIDSKOSTEN NIET IN DE HAND TE HOUDEN ZIJN?

    WENS MIJ COLLEGA’S NOG HEEL VEEL SUCCES, EN HOOP DAT DE BEROEPSVERENIGING HIERIN UITEINDELIJK HUN PLICHT NEMEN EENS DE BELANGEN VAN HUN LEDEN EN DIENS PATIËNTEN TE BEHARTIGEN
    opm: wens verder hierover niet meer in discussie te gaan

Reacties zijn gesloten.