Duizend klachten over duurdere zorg

16

De Nederlandse Patiënten- en Consumenten Federatie (NPCF) heeft in vier maanden tijd zo’n duizend klachten ontvangen over de veranderingen in de zorg, aldus de Provinciale Zeeuwse Courant.

- tekst gaat verder na deze advertentie -


FysioVacature, de vacaturesite voor de fysiotherapeut

Mensen hebben vooral kritiek op het beperken van de vergoeding voor de fysiotherapeut en de diëtist en de hoge ziekenhuisrekeningen.

Meldpunt
De NPCF riep in mei een meldpunt in het leven voor patiënten die problemen ondervinden van veranderingen in de zorg die op 1 januari van dit jaar zijn ingegaan. Volgens een woordvoerster van de NPCF geven veel mensen aan dat ze minder gebruik maken van zorg of duurder uit zijn.

Waarschuwing
De NPCF waarschuwt dat patiënten er goed aan doen bij de zorgverzekeraar te informeren met welk ziekenhuis een contract is afgesloten. Iemand die naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis gaat, loopt de kans een deel van de rekening zelf te moeten betalen.

Bron: Zibb

1 REACTIE

  1. Binnenkort zal het aantal klachten bij het NPCF naar mijn mening verveelvoudigen ten opzichte van het huidige aantal klachten wat is gedeponeerd bij het NPCF over de veranderingen in de zorg. Tenminste, wanneer de invoering van de Zorgwet geen vertragingen oploopt. Het NPCF kan toch niet gaan adviseren om bij de zorgverzekeraar te informeren of de zorgverlener een contract met haar heeft, om de simpele reden, dat voor grote groepen in de Nederlandse samenleving geen geld is om verzekerd te zijn van aanvullende zorg middels een aanvullende verzekering. Dát is de reden NPCF, waarom véél mensen minder gebruik maken van zorg! Zorg, waarvan ze eenvoudigweg geen gebruik kunnen maken, nadat het basispakket steeds verder is uitgekleed. Zorgtoeslag is niet van toepassing op de AV en de verantwoordelijkheid wordt door de politiek steeds meer bij de mensen zelf gelegd. Ziekte heeft een eigen schuldaspect….?

    Piet Boelens

Reacties zijn gesloten.